sâmbătă, 5 iunie 2010

Buick Limited Riviera Sun Star (by Dilo)

Buick Limited a fost un model produs de Buick Motor Division a lui General Motors intre anii 1936-1942 si in 1958, ulterior denumirea Limited fiind folosită la diferite modele de lux ale mărcii.
  Modelul din 1958 nu s-a bucurat de succesul aşteptat, in mare parte datorită preţului care era mai mare decat al unui Cadillac.
  Varianta 2-Door Hardtop Coupe s-s produs in numai 1026 unitaţi.
  Era un automobil imens, ostentativ, incarcăt cu elemente cromate la exterior si interior, imagine perfectă a noii epoci a consumului american. Partea frontală era dominată de grila cromată Fashion-Aire DynastarMojave, era si el incărcat cu crom începând de la bord pană la elementele de pe uşi şi cele de pe plafon. Pe oglinda parasolarului din dreapta o eventuala pasageră putea citi Buick Is A Beauty Too! Peste mochetă, in partea din faţa, se gaseau două Carpet Saver din folie si fibră de sticlă.
 Maşina era dotată standard cu transmisia automată Dynaflow Pitch al cărui cadran se gasea la baza volanului.
  Tot standard era oferit şi aerul condiţionat, opţiune nouă si scumpă în 1958. Înaintea apariţiei sistemului modern
Cruise Control, conducătorul putea monitoriza viteza cu ajutorul sistemului Speedminder fiind avertizat sonor la depăşirea ei. Suspensia cu aer Air Poise nu a dat rezultatele scontate, toate modelele produse fiind convertite pina la sfârşitul anului 1958 la sistemul tradţional cu arcuri elicoidale.


Macheta produsă de Sun Star reuşeşte să surprindă aerul provocator al maşinii. Vopseaua este aproape perfectă, existând totuşi o mică porţiune la priza de aer de pe capotă unde este sarită. Cromul, element esenţial al maşinii, este impecabil. Grila frontală este identică cu originalul toate cele 160 de pătrate fiind prezente.
  Ştergatoarele sunt mobile, fiind dotate cu niste arcuri "microscopice". Motorul este foarte detaliat, capota are balamale fară arcuri care o menţin totuşi deschisă. Portbagajul este acoperit cu o ţesatură specifică maşinilor americane din epocă, ţesatură care din păcate este neglijent aplicată. Aici se afla şi o roată de rezervă cu un cric. Toate emblemele sunt realizate exemplar în relief, producătorul renunţând la decalurile mizerabile întâlnite la alte modele din seria Platinum.
  Interiorul este foarte bine realizat începând cu bordul cromat pană la elementele cromate de pe uşi şi plafon. Parasolarele sunt mobile iar torpedoul se deschide. Podeaua este mochetată iar in faţă se găsesc cele două Carpet Saver. Scaunele şi feţele uşilor reproduc foarte bine pielea şi ţesatura Mojave. Pe geamul din spate se gasesc chiar şi cele două autocolante Air Conditioned.
  Macheta vine intr-un ambalaj sofisticat, specific seriei Platinum, fiind însoţită de o mini broşura care reproduce parţial broşura originală din 1958.
  O machetă, dupa parerea mea, foarte reuşita.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu