sâmbătă, 5 iunie 2010

MERCURY COUGAR ELIMINATOR ERTL - Elite Edition ( by Dilo)

Macheta este produsă de ERTL-Elite Edition în 2005 şi are numărul 42 din 5000.
La exterior culoarea este bine aplicată existând câteva imperfecţiuni abia sesizabile. Părţile cromate sunt aproape perfecte cu nişte mici defecte la ramele geamurilor. Ştergătoarele şi mânerele uşilor sunt piese separate, cromate. Priza de aer de pe capota şi spoilerul de pe portbagaj sunt din plastic foarte bine vopsit în culoarea caroseriei. Pe capotă se găsesc două hood pins care din păcate nu sunt funcţionale. Blocurile optice din spate, luminile de pozitie laterale şi cele din faţă sunt frumos realizate din plastic de culoare roşie şi alba. Macheta mai este dotată cu o antena metalică şi o oglindă exterioară tip sport.
Jantele roţilor reproduc foarte bine originalul fiind echipate cu pneuri inscripţionate cu alb.
Motorul este destul de detaliat având mai multe piese separate vopsite în albastru, alb şi argintiu, câteva cabluri şi nişte etichete inscripţionate. Capota are balamale detaliate, cu arcuri exact ca la maşina reală.
Portbagajul nu este mochetat dar este acoperit cu un fel de muşama în carouri. Tot aici se găseste şi o roată de rezervă cu janta şi pneul identice cu cele exterioare.
La interior bordul de culoare neagră pare destul de auster dar aşa era şi în realitate. Scaunele, de tip sport, sunt bine reproduse având spătarele rabatabile şi centuri din material textil. Pe feţele interioare ale uşilor, care sunt de culoare neagră, se găsesc nişte panouri de culoare maro la fel ca volanul, mânere şi câteva piese cromate. Pragurile sunt acoperite cu placi cromate în mijlocul cărora se află emblema Ford realizată în relief şi vopsită în albastru. O notă proastă pentru realizarea plafonului care este de fapt o piesă de plastic transparent care uneşte parbrizul cu geamul din spate. Podeaua nu este mochetată dar s-a încercat realizarea unei texturi a plasticului care să imite mocheta şi covoraşele de cauciuc.
Şasiul este destul de slab realizat dintr-o singura bucata. Există totuşi evacuarea şi rezervorul de benzină din piese separate de culoare argintie.



Buick Limited Riviera Sun Star (by Dilo)

Buick Limited a fost un model produs de Buick Motor Division a lui General Motors intre anii 1936-1942 si in 1958, ulterior denumirea Limited fiind folosită la diferite modele de lux ale mărcii.
  Modelul din 1958 nu s-a bucurat de succesul aşteptat, in mare parte datorită preţului care era mai mare decat al unui Cadillac.
  Varianta 2-Door Hardtop Coupe s-s produs in numai 1026 unitaţi.
  Era un automobil imens, ostentativ, incarcăt cu elemente cromate la exterior si interior, imagine perfectă a noii epoci a consumului american. Partea frontală era dominată de grila cromată Fashion-Aire DynastarMojave, era si el incărcat cu crom începând de la bord pană la elementele de pe uşi şi cele de pe plafon. Pe oglinda parasolarului din dreapta o eventuala pasageră putea citi Buick Is A Beauty Too! Peste mochetă, in partea din faţa, se gaseau două Carpet Saver din folie si fibră de sticlă.
 Maşina era dotată standard cu transmisia automată Dynaflow Pitch al cărui cadran se gasea la baza volanului.
  Tot standard era oferit şi aerul condiţionat, opţiune nouă si scumpă în 1958. Înaintea apariţiei sistemului modern
Cruise Control, conducătorul putea monitoriza viteza cu ajutorul sistemului Speedminder fiind avertizat sonor la depăşirea ei. Suspensia cu aer Air Poise nu a dat rezultatele scontate, toate modelele produse fiind convertite pina la sfârşitul anului 1958 la sistemul tradţional cu arcuri elicoidale.


Macheta produsă de Sun Star reuşeşte să surprindă aerul provocator al maşinii. Vopseaua este aproape perfectă, existând totuşi o mică porţiune la priza de aer de pe capotă unde este sarită. Cromul, element esenţial al maşinii, este impecabil. Grila frontală este identică cu originalul toate cele 160 de pătrate fiind prezente.
  Ştergatoarele sunt mobile, fiind dotate cu niste arcuri "microscopice". Motorul este foarte detaliat, capota are balamale fară arcuri care o menţin totuşi deschisă. Portbagajul este acoperit cu o ţesatură specifică maşinilor americane din epocă, ţesatură care din păcate este neglijent aplicată. Aici se afla şi o roată de rezervă cu un cric. Toate emblemele sunt realizate exemplar în relief, producătorul renunţând la decalurile mizerabile întâlnite la alte modele din seria Platinum.
  Interiorul este foarte bine realizat începând cu bordul cromat pană la elementele cromate de pe uşi şi plafon. Parasolarele sunt mobile iar torpedoul se deschide. Podeaua este mochetată iar in faţă se găsesc cele două Carpet Saver. Scaunele şi feţele uşilor reproduc foarte bine pielea şi ţesatura Mojave. Pe geamul din spate se gasesc chiar şi cele două autocolante Air Conditioned.
  Macheta vine intr-un ambalaj sofisticat, specific seriei Platinum, fiind însoţită de o mini broşura care reproduce parţial broşura originală din 1958.
  O machetă, dupa parerea mea, foarte reuşita.



vineri, 4 iunie 2010

Lamborghini Gallardo Superleggera AutoArt (by Alex_aeg)

In principiu este cam la fel cu Gallardo simplu. Are mici modificari, pe aici pe acolo. Este deja prea mult pentru mine  Tongue, tocmai am realizat ca si la aceasta stau capotele ridicate singure. Ma gandesc ca pana la urma este aceeasi matrita pentru ca si nivelul la care se ridica este la fel de mic ca la Gallardo simplu. Logo ul cu Superleggera este aplicat pe caroserie cu un negru mat.



 

Jantele sunt din nou la inaltime. Discurile de frana arata si ele superb dar nu la fel de realistice ca cele de la Gallardo simplu. Etrierii sunt inscriptionati Lamborghini. Jantele sunt o editie OZ care poarta chiar numele masinii Superleggera. Sau masina o fi luat numele dupa jante. Nu stiu sigur ce sa zic.



Interiorul este din nou la mare inaltime. Am constatat anumte diferente fata de modelul simplu si anume. Acesta are LCD spre marea mea mirare ( adica la un model street nu pui si pui la un model sport, in fine), pe volan se afla logo`ul Lamborghini si bineinteles, consola, usi si alte mici chestii, toate din carbon. Ah si era sa uit pragul cu Superleggera este dintr un negru mat. 


 Majoritatea elementelor sunt de carbon fiind o optiune obligatorie in drumul spre micsorarea greutatii. Autoart a redat frumos textura de carbon.
 Si cateva poze alaturi de varianta normala.



Primul Meet !

Primul meet cu machete a fost undeva pe 4 aprilie.La acest meet am participat eu (GrAnDe) si Alex (Alex_Aeg).La meet am adus 3 nemţoaice 4x4 de top (Audi Q7 1/18 Kyosho , Bmw X6 M 1/18 Kyosho şi Mercedes-Benz G class AMG 1/18 Autoart).Las pozele să vorbească.